L change the world :/

l-change-the-world_a.jpg

macamana nak cakap huh? susah ni.

mula2 aku harapkan cerita yang penuh tensi bila L akan berkejaran dengan masa untuk menyelamatkan dunia dari kebocoran senjata virus sebelum dia mati setelah dia tulis namanya dalam nota mati, namun aku silap. dan itu sangat mengecewakan aku.

L change the world adalah untuk fanatik L, (which is im not, aku lebih suka kira, rasionalis machiavelli yang kejam!) kerana cerita ini cuba meng’human’kan L dengan memaparkan soft-side L. namun kerana jiwaku yang lembut dan mudah tersentuh dengan perkara yang romantis, kiranya layan juga la cerita ini. dia lebih menceritakan tentang harapan daripada plot yang memeningkan.

aku mahu pening!

malang sekali cerita ini tiada twist untuk dibanggakan. hampir semuanya boleh dijangkakan. malah, banyak perkara yang tak logik berlaku yang membuatkan aku memandang rendah mutu film siri deathnote laki ni.

namun, L change the world tidaklah satu filem yang membosankan, namun ianya bergantung kepada apa yang penonton cari. jika anda mahu light, mind bending plot dan twist yang mengkagumkan, anda cuma membazirkan masa.

L changed my mood

3 Responses to L change the world :/

  1. bulanmalam berkata:

    Pakatan Rakyat Change The Malaysia.

    Aku pun tak tahu apa kena mengena apa yang aku tulis nie.
    Dengan gambar yang kau pampangkan.

    Heheheheheh…

    🙂

  2. Huzaifah berkata:

    entah ko ni mmg pelik la hahaa..

  3. Adeq085 berkata:

    You are very handsome when i looking you:-)

Tinggalkan komen