manusia vs ular sawa

ya ular sawa itu panjang, tapi lebih panjang manusia. siangnya dia berpuasa, senjanya dia penuhkan tembolok perut dengan bermacam2 jenis makanan sehingga penuh.

manusia yang elok pergi berterawikh. manusia yang teruk berlingkar di rumah. manusia yang tak berapa elok belasah lagi moreh di masjid.

sebelum subuh menerjah, manusia yang teruk bangun dan penuhkan lagi tangki perut. penuh dan penuh sehingga dah tak dapat isi. manusia yang lagi teruk terus tak bangun, letih akibat banyak sangat makan semalam. manusia yang elok bangun solat malam, minta maaf kepada Tuhan.

dan berdoalah sang ular sawa itu,

“Ya Allah! terima kasih kerana jadikan aku ular sawa.”

a python that has swallowed a pregnant ewe.

The photo was taken in the Malaysian village of  Kampung Jabor, east of Kuala Lumpur. The Reuters caption adds that the six-metre reptile weighed 90kg and was “too laden to move, making it easy for firemen to capture it”.

7 Responses to manusia vs ular sawa

  1. Fazrul berkata:

    Salam Tuan,

    Betul tu..apa pun selamat menyabut hari raya buat semua blogawan tak kira di mana jua anda berada..

    Salam mesra,

  2. admin berkata:

    terima kasih atas tazkirah.

    jazakallah

  3. hafiz berkata:

    oh..sama saja itu ular…cuma kita ni haiwan berakal…ohhh perut kenyang mata ngantuk! selamat menyambut hari raya maaf zahir bathin!

  4. REU berkata:

    real pic? hem… berlaku kat mana ni?

  5. ernawati berkata:

    ih seremmmm kok ular ya kayak gitu sich….

  6. mira berkata:

    besar giler….mkn mnusia pew…….

  7. wani berkata:

    mak oi…ular jnis ape 2..??besr giler..
    hahahaha

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: