antara nikotin dan kafein

peksa yang akan datang ni bebetul menekan aku. masa pergi klinik untuk mintak ubat migrain semalam, doktor kata tekanan darah aku tinggi dah sampai tahap hypertension. aku tanya dia balik dengan nada yang sombong dan bongkak, “doktor, tension tu apa? kahkah kah!”. dia kata tension tu la yang sebabkan migrain aku sambil tunjukkan carta tekanan darah dan tahap stress.

ini semua, aku kira sebab stadi kot. dan di antara kafein dan nikotin.

pagi tadi aku pergi joging, pastuh makan nasi lemak (tanpa ikan bilis!)

sekarang aku rasa lebih baik.

hari isnin aku ada peksa. dah aku dah korbankan terlalu banyak untuk gagal..

One Response to antara nikotin dan kafein

  1. rastom berkata:

    Migraine juga? Setelah berhempas pulas bertahun tahun akhirnya ada juga penawarnya. Cuba tanya di kedai ubat Cina (sinseh). Insyaallah mujarab – kurang atau lupakan terus jenis jenis minuman berkafein.

Tinggalkan Jawapan

