khalifah melayu terakhir

sejarah tanah ini perlu dikonstruksi semula. kita semua tahu, cerita melayu ini bukan bermula pada kerajaan melayu melaka yang hanya bertahan selama 100 tahun saja.

benarkah pernah ada khilafah di tanah ini? siapakah mereka? di mana mereka sekarang? kenapa mereka digelapkan? sejauh mana hubungan mereka dengan khalifah uthmaniyah turki?

banyak lagi perkara perlu kita jawab dan kita kaji. tolonglah para reformis, jangan berhenti setakat sejarah pengkhianat UMNO saja.

semoga Allah memberkati roh pendekar2 sebenar yang mempertahankan Islam dari kuffar british pada waktu silam.

3 Responses to khalifah melayu terakhir

  1. khairilazuar berkata:

    Kita tertekan akan kerajaan hari ini, mereka seakan membalas dendam kepada rakyat. Ingat org gila pun marah akan kenaikan harga minyak tetapi ada orang yang lebih gila dari org gila redha akan kenaikan harga minyak jadi tanya diri anda adakah ingin menjadi orang gila … jawapan anda di 5 Julai ini.

    Ayuh rakan2 sertai setiap perhimpunan 5 Julai ini untuk protes harga minyak kerana kita sudah GERAMM. Kita berjuang hingga ke titisan minyak yang terakhir. Silalah ke http://www.GERAMM.org untuk tandatangan tanda protes kenaikan harga minyak.

    Rakan2
    Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com
    bagi komen setiap artikel yang saya tulis. …ada artikel baru

  2. KNizam berkata:

    sejarah telah bermula semenjak pru dahulu. hehe🙂

  3. admin berkata:

    memang wujud khilafah dahulu, itu jaminan saya, dan Uthmaniah membenarkan kita mentadbir sendiri, sultan Melayu mentadbir tanah jajahan dengan aman..

    berdasarkan sejarah, Khilafah Uthmaniah ini pernah menghantar tentera Islam untuk membantu Acheh menentang Belanda. Belanda selama beberapa ratus tahun tidak pernah menang berperang dengan Acheh..

    dalam buku buku sejarah, ditulis para pembesar melayu marah pada British dan menentang British kerana beberapa alasan, salah satu alasan yang ditekankan oleh guru saya ketika itu ialah pembesar melayu ingin mengutip cukai, tapi pada hemat saya, pembesar melayu dan pendekar melayu pada zaman dahulu itu mempunyai niat yang lebih mulia dari niat picisan tahi hidung yang ditulis oleh buku sejarah.

    entri ini menarik!! teruskan menulis wahai sahabat..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: