waktu bertapa sudah senja

rakan2 mungkin perasan yang blog ini lesu sejak akhir2 ini. ya, aku akui. tapi aku kurang bermaya sejak akhir2 ini kerana terlalu sibuk membuat makar yang besar. seringnya aku cuma merancang untuk diri sendiri namun bila rancangan ini melibatkan isteri dan safiah, semuanya menjadi signifikan dan tak boleh silap.

aku telah rancang berbagai rancangan besar sebelum ini, ada yang gagal dan ada yang berjaya. namun perancangan ini tidak ruang untuk gagal, yang ada mungkin cuma kurang berjaya. indikatornya? happy atau kurang happy.

selepas aku aturkan setiap biji domino ini dengan perincian yang baik, sudut yang lebih kurang tepat dan susunan yang aku sangka akan berjaya, esok -YA ESOK! aku jentik biji domino yang pertama yang juga tanda berakhirnya tempoh hibernasi minda aku.

untuk matahari esok, aku tunggu kemunculanmu!

Tinggalkan Jawapan

