fitna; kebebasan suara yang diSIALkan.

aku ini aku sedih. pertama kerana aku tak boleh sekeh kepala Geert Wilders kerana filemnya yang memakaikan tangkal sial kepada ‘kebebasan bersuara’ dan keduanya kerana kebebasan bersuara itu akan sial.
aku menyanjung tinggi kebebasan bersuara, namun iman aku sendiri pun hari ini goncang kerana perbuatan khianat seorang penfilem Belanda. Sial betul mamat ini dan kesialannya akan merebak keseluruh dunia! dia kononnya, atas nama kebebasan bersuara, dengan jelas dan tanpa tersipu-sipu mengejek, menghina dan melakukan penipuan yang maha besar terhadap Islam! ini masalahnya. dia bukan tak tahu hakikat sebenarnya dan sistem islam, aku yakin dia dah kaji tetapi dia SENGAJA menyembunyikan fakta untuk menegakkan hujah longgar yagn dibawanya. sialkan?

orang yang merogol kebebasan bersuara ini akhirnya akan mensialkan seluruh dunia dengan membuat orang ramai menyerang kebebasan bersuara itu. kepada mereka yang fikir ini berlaku kerana adanya kebebasan bersuara, anda silap. ini sial.

kebebasan bersuara bertujuan untuk mencari kebenaran, mencari jalan tengah untuk pendamaian dan mengelakkan ekstremisme. wajar anak kecil menjerit kerana mahu perhatian.

tapi fitna ini memang jelas fitnah. ia dibuat atas dasar rasial, dan benci yang amat sangat. aku nafikan sekeras-kerasnya fitna the movie dibuat kerana kurangnya permahaman, sebaliknya ia dibuat untuk mencabar rijal anak muslim.

Geert Wilders, laknat Allah ke atas kamu.

4 Responses to fitna; kebebasan suara yang diSIALkan.

  1. redapples berkata:

    barat dengan islam memang musuh sepanjang zaman thats why diorang sentiasa nak memburukkan islam cz islam satu-satunya agama yang boleh mencabar dan menembusi kekuatan pengaruh agama kristian diorang kat sane..

  2. Moderator berkata:

    Dengan Izin dan Budi Bicara Tuan Punya Blog. (United Bloggers)

    Anda mahu tahu mengapa masyarakat Malaysia sedang menuju kearah Masyarakat HYPER-TENSION pada tahun 2020?

    Sila buat lawatan sambil belajar di:

    http://theindiestory.blogspot.com/

    CHECK IT OUT! Bloggers harus bersatu.

  3. bumilangit berkata:

    manusia tensi kerana tak ada redha. Tuhan tak redha kat dia dan dia tak redha kat Tuhan.

    kalau Tuhan benarkan, aku akan ulas macamana nak dapat redha ini….

    tungguw~

  4. rastom berkata:

    Geert Wilders fitnahnya sudah fitrah kerana kebelandaannya. Fitnah yang di depan mata kita laksana api dalam sekam tu yang menodai tonggak keadilan dalam perlembagaan lebih afdhal dikecam. Yang pernah berkatan zaman nabi mana ada pisau cukur, ingat?Filem (yang bukannya original) karya Geert Wilders itu hanyalah montage atau composite video video yang old stock, lagipun dia ini ibarat MP Jasin atau MP Badrudin Amirudin saja, gedebe kampong. Ngak ada apa nak dihebohkan, paling tidak dia bakal temui nasib seperti mendiang Theo Van Gogh – ditemui mati dilorong belakang mati.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: