surat maulid

saya ni berharap benar nak jumpa tuan.
kerana saya dengar ada yang jatuh cinta selepas lihat wajah tuan.
saya ni harap benar nak dengar suara tuan.
kalau-kalau suara itu bisa meruntun titik hitam hati saya.

hai tuan panglima!
kamu lemah lembut dengan anak-anak.
hai kekasih Allah!
kamu masih meminta kaseh dariNya.

walaupun mereka cerita buruk tentang tuan,
saya akan lawan. kerana saya tahu itu kata nista dan dengki.
dari mereka yang dah tahu kebenarannya.

tuan,
saya sanggup jadi saksi, kamu wahai Muhammad adalah pesuruh Allah.

hahaha… tak perlu berbasa basi lagi

Tinggalkan Jawapan

