antara roti dan spende

roti.jpg

Satu pagi di kedai mamak, ketika proses men’tehtarik’kan bangsa, berlaku satu peristiwa sumbang. Ikutilah kisahnya~

Anney, kasi rotey canai satu, the tarik satu kurang manis. Chanteeekk..

Member aku order plak.

Berbeza dengan kedai melayu, servis dikedai mamak sangat efisen. Belum sempat aku bakar rokok (dan paru-paru aku), teh tarik dan roti canai aku sampai.

Aku cucuk roti canai ku dengan garfu, kujulangkan tinggi-tinggi.

“Anney! Ini roti ke spender? Nipis satu macam jugak?”

Fikiran aku melayang memikirkan spender yang dipakai oleh anney itu. Dengan peluh dan daki bergelumang berpautan pada bulu-bulu.

Makan sudah~ lalalalala

(terima kaseh kepada paklah kerana tak naikkan harga roti canai)

2 Responses to antara roti dan spende

  1. bongkersz berkata:

    bukan roti canai jer nipis.. dompet aku pun makin nipis😦

  2. Mi berkata:

    Pohon kebenaran menggunakan gambar ini dalam buku saya. Rujukan ke laman web tuan dinyatakan dalam buku saya ini.

    bumilangit kata;
    tu bukan gambar milik saya, aku pon pow ntah sapa punya ntah.

Tinggalkan Jawapan

