remember remember the 10th of november

ven.jpg
aku sangat pesimis kemampuan bersih menghimpunkan 100 ribu rakyat pada hari itu sehinggalah aku terima sms dari rakan sekerjaku yang tak minat politik partisan bertanyakan adakah aku akan turun pada hari itu. aku jawab, insyaAllah. dia kata, kita jumpa di sana.

 wut the hell? kena rasuk ke apa mamat ni?

rupa-rupanya keluarganya dari kampung akan turun ke KL pada tarikh itu untuk bersama-sama rakyat Malaysia yang lain untuk meminta keadilan untuk setiap individu warganegara. setiap orang yang tahu hak.

jom…

10 Responses to remember remember the 10th of november

  1. Rizwan berkata:

    Wahh…betul laa maknenya ek?

  2. bicarasamaawan berkata:

    jom!

  3. ladymariah berkata:

    wei. ko ada plan baik punya kan? i plan nak dtg. harap2 masih ada ticket. i fly from bintulu on 10th pagi terus ke dataran merdeka. balik malam tu jugak or the next morning. depends on my schedule.

  4. bumilangit berkata:

    giler la ko! aku respek ko sambil makan kerepek!

    nanti aku kol ko!

    malaysia prevail!

  5. bongkersz berkata:

    bawalah kerepek pisang.. nanti belanja makan😀

  6. sumbiling berkata:

    my parents come to visit me today… they come all the from sabah, kawe ingak nok ajok pok kawe join skali… tapi kawe pulo keno lete.. jange gi.. bahayo.. kalu polih igak guano?? kalu mu keno bue kijo guano?? mu diploma xdok… nok harap spm…. tak dok guno… pok ni buke x sokong.. cumo pok risau kalu gapo2 jadi kat mu..

  7. sumbiling berkata:

    but… for freedom and for justice… i will go… pok kawe sendiri bagi namo ray.. ray tu ke maksudnyo sinar… takut2 gelap maso tu… klu oghe2 hok bernamo nur dan nor x cukup tere… kawe tolong la

    …………r FOR ray…………..

  8. bumilangit berkata:

    ray,

    mampu kamu bendung cahaya? jika kamu itu sinar, maka jalankanlah tugasmu!

    tiada apa yang dapat halang kita. bukan MARA, bukan PTPTN, bukan polis, apatah lagi gewe kito.

    kan?

  9. sumbiling berkata:

    meme nok gi ni… harap2 tok keno igak polih…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: